Gåspennor!

Efter vårt intressanta studiebesök på Danmark Radio (DR Byen) i Köpenhamn laddar vi om batterierna och siktar in oss på vårt årsmöte, som hålls på Svabesholms kungsgård i Svinaberga, strax söder om Kivik.

Vi träffas tisdagen den 21 maj klockan 18 på gården, där flera företag har etablerat sig. Det är Urban Living, Apotekarns Trädgård, Oriental and Vintage, Prylbyrån och Den Engelska Trädgården. Gårdens besökare har förutom Café & Lantkök ett stort utbud av heminredning, design, mode, vintage och tillbehör för trädgård samt växter.
Öppettider: i dagsläget torsdag – söndag kl 11 – 17. Den Engelska Trädgården öppnar för säsongen den 9 maj. Från den 6 juni håller Svabesholms Café & Lantkök öppet alla dagar kl 11 – 17. Butikerna likaså, förutom trädgården. Det är alltid bäst att kontrollera på respektive hemsida för dagsaktuell öppettid.

Entreprenören Anders Thuresson, som äger gården, kommer under kvällen att berätta om gårdens historia, den nuvarande satsningen samt vilka visioner han har för Svabesholms framtida utveckling.

För155 kronor per person får vi lax med härlig sparris och tillbehör som höjer smaken samt kaffe. Dryck tillkommer. Den som önskar vegetarisk rätt måste anmäla detta i förväg! Sötsak eller kaka till kaffet kostar mellan 25 och 37 kr per person.
Anmälan om deltagande till årsmötet och måltiden görs senast den 17 maj till ordförande Pontus Persson pontusgpersson@gmail.com telefon 0414 – 103 65 eller kassör Kjell Magnusson downtown.press@telia.com mob. 070- 52 65 111.
Välkomna!